Błonia
Polana ONMS – Na samym skraju błoni, tuż gdzie już zaczyna się las, znajduje się przestronna polana. Została ona przeznaczona do prowadzenia na niej zajęć z Opieki Nad Magicznymi Stworzeniami. Nauczyciele często z zaczynającego się tuż niedaleko lasu przyprowadzali przeróżne zwierzęta. Na polanie znajdują się także poukładane pnie, na których uczniowie zwykli siadać w razie długiej, teoretycznej lekcji.
Czarne jezioro – Brzeg jeziora. Piaszczysta plaża przechodząca w stojącą taflę jeziora. Kamyki lekko kują w stopy. Nie ma żadnych zielsk. Woda w jeziorze zawsze jest ciepła. A potwory w jeziorze zawsze czekają... ale dopiero na głębi. A co skrywają głębokie wody jeziora Hogwartu? To już musicie sprawdzić sami...
Crystal River – Jest to rzeka, obok której przechodzi każdy uczeń zbliżający się do jeziora. Rzeka ta jest krystalicznie czysta, przez co z łatwością można obserwować żyjące tam magiczne stworzenia wodne.
Chatka Hagrida – Chatka ma dwa poziomy i do tego rzadko używaną piwnicę. Na dole znajduję się jadalnia, salon i coś w rodzaju kuchni (jest to jedno pomieszczenie), jak również schowek pod schodami. Pod oknem, po prawej stronie stoi kanapa. Przed nią stoi stolik do kawy. Środek zajmuje mały stół z dwoma krzesłami, a lewą stronę pomieszczenia parę blatów, kran i kuchenka. Naprzeciwko drzwi stoi kominek, a koło niego kociołek. Schody znajdują się we wnęce po lewej stronie, tam też znajdują się drzwi do piwnicy. Na piętrze znajduję się łazienka i sypialnia. Większości domu zawalone jest różnym książkami i rzeczami potrzebnymi gajowemu.
Szklarnie
Boisko
Lochy i piwnice
Komnata Szeptów – To stare pomieszczenie w głębi lochów. Mówi się o nim, że czasem słychać wewnątrz szepty, jęki, a nawet krzyki. Krążą legendy, że Salazar Slytherin przetrzymywał w niej swoich wrogów, aż strach pomyśleć, co z nimi tam robił, gdyż jest bardzo skutecznie wygłuszona dla świata zewnętrznego. Komnata działa na wszystkich zwiedzających przygnębiająco, a nawet wzbudza lęk. Jest pusta, wewnątrz nie ma nic, prócz nagich ścian. Niektórzy twierdzą, że miłośnicy Czarnej Magii potrafią odnaleźć tutaj poszukiwany spokój, co pewnie jest związane z magią Salazara.
Księżycowa Komnata – Sala o granatowej barwie, na której sklepieniu mnożą się srebrzyste gwiazdy i księżyc, ozdobione drobnymi diamentami. Została stworzona przez Rowenę dla jej przyjaciela Salazara, gdyż, jak to powiedziała: "Ty, Salazarze w swoich lochach nigdy nie widujesz nieba." To jedyne pomieszczenie w hogwardzkich lochach, w którym jest dość ciepło... Zupełnie niczym w letni wieczór.
Mroźna Komnata – Mieści się w jaskiniach w zamku. Jej ściany są bardzo zimne, wręcz lodowate. Może właśnie dlatego zyskała miano Mroźnej Komnaty lub Lodowatej. Światło, które tutaj świeci, jest w kolorach zieleni i niebieskiego, co na prawie białych ścianach daje to ładny efekt.
Kuchnia – Mieści się bezpośrednio pod Wielką Salą i w niej również znajdują się stoły, na których ustawiane są gotowe potrawy, które następnie są magicznie przenoszone do Wielkiej Sali. W Kuchni pracuje około setki skrzatów domowych, które chętnie rozdają jedzenie uczniom odwiedzającym kuchnię. Na ścianach wiszą wszelkiego rodzaju patelnie i garnki. Aby wejść do kuchni, należy znaleźć obraz przedstawiający misę z owocami, połaskotać gruszkę, która zachichocze i zamieni się w klamkę.
Klasa eliksirów.
Gabinet profesora Snape'a.
Pokój wspólny Ślizgonów.
Pokój wspólny Puchonów.
Komnata Tajemnic.
Parter
Sala wejściowaWielka Sala
Pokój nauczycielski
Gabinet Argusa Filcha
I piętro
Komnata Magicznych Stworzeń – W komnacie owej znajduje się mnóstwo obrazów przedstawiających różne magiczne stworzenia. Każdy z nich opatrzony jest podpisem i krótkim opisem. W kącie stoi witryna z książkami na temat magicznych zwierząt i innych stworzeń, kilka dużych modeli przedstawiających smoki, jednorożca, hipogryfa, testrala, czy akromantulę, jest również kominek dywan, kanapa i dwa fotele. Czasem przychodzą tu prawdziwi fascynaci Opieki Nad Magicznymi Stworzeniami, aby poszerzać swoją wiedzę i spędzić czas na obserwacji portretów.
Łazienka Jęczącej Marty – Znajduje się na pierwszym piętrze zamku. Uczniowie nie korzystają z niej, ponieważ rezyduje w niej kapryśny duch zwany Jęczącą Martą.
Skrzydło Szpitalne – Miejsce, w którym każdy uczeń ląduje przynajmniej raz. Nieważne, czy złamałeś nogę, czy tylko zadrasnąłeś dłoń – pani Pomfrey, wyrozumiała szkolna pielęgniarka, bez słowa wyleczy każdą, nawet najmniejszą ranę.
Gabinet profesor McGonagall
Klasa mugoloznawstwa
Klasa transmutacji
Klasa historii magii
II piętro
Pokój Snów – Pokój snów jest znanym, choć niezbyt często odwiedzanym pomieszczeniem. Wymiarami różni się nieco od klas, gdyż jest mniejszy, co tylko dodaje mu przytulności. Poza tym jednym szczegółem ściany wyglądają jak w zwyczajnej sali lekcyjnej.
Biuro profesora uczącego obrony przeciw czarnej magii
III piętro
Sala trofeów (Izba pamięci) – Jest to sala, w której znajdują się wszystkie trofea Hogwartu. Puchary, pomniki, medale zdobyte przez uczniów.
Posąg jednookiej wiedźmy strzegący tajnego wejścia do korytarza prowadzącego do Hogsmeade
Klasa zaklęć
IV piętro
Korytarz i schody prowadzące do łazienki prefektów
Biblioteka
V piętro
Szklana Sala – Sala owa posiada stożkowaty szklany dach, który przypomina szczyt wieży. W dzień widać przez niego wędrówkę słońca, a w nocy gwiazdy i księżyc. Komnata urządzona jest w jasnych kolorach. Legendy mówią, że w dniu letniego przesilenia, gdy słońce będzie padać dokładnie na szczyt komnaty, gdzie znajduje się witraż przedstawiający złote oko, a jego promienie oświetlą czarodzieja przebywającego w komnacie, otrzyma on na jedną dobę szczęście, jakie może przez godzinę dać eliksir Felix Felicis.Kolorowy pokój – To pomieszczenie jest miejscem wyjętym jakby z lekko psychodelicznego snu. Mówią, że ktoś kiedyś wylał tu cały kociołek eliksiru euforii, czego efekty są widoczne po ludziach odwiedzających to pomieszczenie, jak i po samym pomieszczeniu. Pokój notorycznie zmienia swój kolor, falując na ścianach barwnymi plamami. Co ciekawe, magia tutaj ma specyficzne poczucie humoru, bo potrafi zmienić również barwy szat odwiedzających to miejsce. Z pewnością każdy, kto tu wejdzie, będzie miał lepszy humor w danym dniu.
Łazienka prefektów
VI piętro
Korytarz z tajnym wyjściem z Hogwartu za lustrem
Korytarz z wejściem do komnaty zwierciadła Ain Eingarp (komnata zapomnienia)
VII piętro
Korytarz z gobelinem Barnabasza Bzika uczącego tańczyć trolle
Pokój Życzeń
Pokój wspólny Gryfonów (Wieża Gryffindora)
Klasa wróżbiarstwa Sybilli Trelawney (Wieża Północna)
Gabinet profesora Flitwicka (trzynaste okno na prawo od Wieży Zachodniej)
Wieże
Wieża Astronomiczna – (najwyższa), na której szczycie odbywają się zajęcia praktyczne z astronomii.
Wieża północna – Klasa wróżbiarstwa i gabinet prof. Trelawney.
Wieża zachodnia – Sowiarnia.
Wieża, w której znajduje się Gabinet Dyrektora i jego mieszkanie
Wieża Ravenclaw – Z pokojem wspólnym Krukonów.
Mosty
Punkt widokowy – Miejsce, z którego rozciąga się piękny widok na jezioro i część Zakazanego Lasu. Uczniowie, często się tu zatrzymują, by porozmyślać i zrelaksować wzrok.
Most – Wiszący most łączy jeden z dziedzińcowy z błoniami, a dokładnie z Kamiennym Kręgiem. Most zbudowany jest z drewna, a dach dodatkowo pokrywa jeszcze słoma. Jest tak stary, że gdyby nie podtrzymująca go magia już dawno by się rozwalił. Przy samym końcu znajduje się mały balkonik z kamienną ławką.
Głównym punktem Sali Wejściowej są położone naprzeciwko Drzwi Wejściowych wspaniałe, marmurowe schody wiodące na wyższe piętra zamku. Są one nie tylko bardzo reprezentacyjne, ale i funkcjonalne, pozwalają bowiem dotrzeć do różnych części Hogwartu w stosunkowo krótkim czasie, dodatkowo bez ryzyka ugrzęźnięcia w jakimś fałszywym stopniu, te schody nie posiadają bowiem ani jednego zdradzieckiego schodka.
Schody początkowo prowadzą w górę, na pierwszym piętrze rozdzielają się jednak - ich lewy odłam prowadzi na piętro drugie wprost przed Pokój Nauczycielski, środkowa (najszersza) część wiedzie w okolice wejścia do gabinetu dyrektora, a prawa (najwęższa) prowadzi bezpośrednio do korytarza nieopodal sowiarnii.
W Hogwarcie można znaleźć nie tylko schody ruchome, które przemieszczają się między piętrami, ale także znikające. Tak, dobrze widzicie, znikające – jeśli traficie w zły dzień tygodnia lub w nieodpowiednich godzinach, zamiast schodów zastaniecie tylko dziurę, która może wydawać się niebezpieczna, w gruncie rzeczy jednak można po niej spokojnie przejść bez żadnego ryzyka.
Akurat te schody, prowadzące bezpośrednio z piętra trzeciego z okolice posągu jednookiej czarownicy tuż przed posąg Grzegorza Przymilnego na piętrze piątym, widoczne są wyłącznie w poniedziałki, środy i piątki. Dlaczego? Nikt tego nie wie – najwyraźniej taki mają kaprys. Dodatkowo zawierają w sobie aż cztery znikające stopie, o których trzeba pamiętać, by nie ugrzęznąć na dobre.
Poniższe informacje znalazłam na stronach: 1, 2, 3, 4.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz